indregard.no
Politikk og samfunn, Blogging og medier

Filosofisk kaffe

Faksimile av annonse
coffeeleap

Det som er galt:

  • Logikken. Mer enn mest?
  • Ideen. Kaffe skal gi deg mer enn det du får ut av livet?
  • Metafysikken. Er ikke kaffen en del av livet? Hvordan kan du da få mer ut av kaffen enn du får av livet?
  • Sammenhengen. Eunice Olsen1 har riktignok strenge krav til kaffen sin, men hun har i alle fall ikke påstått at Nescafé tilfredsstiller disse kravene.

Tilbake til tegnebrettet.

HT: Crooked Timber’s John Holbo. He doesn’t believe the concept of desiring the impossible is absurd, and I agree with him. But this ad implies not only a desire for coffee which is better than life itself: it goes all the way to Eunice  expecting her coffee to be that good. That is at least highly counterproductive (albeit not strictly absurd), given the disappointment Eunice is heading for.


  1. Som er tidligere Miss Singapore og nå parlamentsmedlem, i følge Google.